Spójna komunikacja wizualna to ważny element każdej firmy niezależnie od jej wielkości. Przedstawiamy kilka istotnych informacji, o których powinien wiedzieć każdy przedsiębiorca.
Komunikacja wizualna to oddziaływanie na nadawcę obrazem, który dodatkowo można poprzeć tekstem. Większe firmy często posiadają tzw. brandbook – księgę znaku, lub księgę identyfikacji wizualnej, która jasno określa kolorystkę, czcionkę, wygląd logotypu i na jakich tłach można go wykorzystać.
Jeśli nie możemy pozwolić sobie na stworzenie takiego dokumentu to warto pamiętać o kilku zasadach:
-
Niezależnie od tego co tworzymy ważny jest cel. Musimy jasno określić co chcemy przekazać i jakie emocje nasz komunikat ma wywołać.
-
„Mniej znaczy więcej” – im mniej informacji i elementów będzie zawierał nasz projekt, tym większa szansa na to, że zostanie zauważony i zapamiętany.
-
Logo firmy dobrze mieć zapisane w kilku plikach, a także w krzywych (PDF, JPG, AI, EPS itd.) a także wykupić font (czcionkę), którą wykorzystano przy jego projekcie.
-
Zarówno na papierze firmowy jak i w materiałach reklamowych dobrze jest ustalić, z której strony powinien znajdować się logotyp, jakie informacje o firmie i dane teleadresowe umieścić w stopce, czy
-
Materiały reklamowe powinny kolorystyką i czcionką nawiązywać do logo firmy.
-
Dobrze, gdy komunikaty, które wysyłamy tworzyły spójną całość. Nowe treści i obrazy powinny nawiązywać do poprzednich.
Dzięki spójnej komunikacji nasza firma wygląda profesjonalnie i budzi zaufanie. Poza tym wyznaczenie podstawowych standardów pozwala stworzyć szablon, dzięki któremu w szybszy i łatwiejszy sposób stworzymy kolejne materiały, gdyż z góry wiadomo „gdzie, co i jak” powinno wyglądać.