Jeśli brakuje Ci środków finansowych na promocję Twojej firmy, warto poświęcić swój czas i promować ją samodzielnie, m. in. przez fora internetowe.
Forum w internecie to nadal bardzo dobre źródło informacji o produktach i usługach. Jeśli wybierzesz takie, które stricte zajmują się tematyką powiązaną z Twoją firmą, będziesz odwiedzać je regularnie i udzielać fachowych odpowiedzi to odwiedzający z czasem zdobędą do Ciebie zaufanie i będą postrzegać w roli eksperta. Wpłynie to nie tylko korzystnie na wizerunek Twojej firmy, ale również na jej pozycjonowanie w internecie.
Warto pamiętać o kilku zasadach komunikowania się na forach internetowych. Oto one:
- Spójność: jeśli komunikujesz się na kilku portalach, udzielaj porad eksperckich pod własnym nazwiskiem czy nazwą firmy. Używaj wszędzie tego samego „nicka” (nazwy eksperta/użytkownika). Nie ukrywaj, że jesteś przedstawicielem konkretnej firmy. Wypowiedzi dostosuj do rodzaju konwersacji i nie powielaj tych samych treści w innych serwisach.
- Przestrzegaj regulaminu: przed włączeniem się w konwersacje, przeczytaj regulamin obowiązujący na forum i przestrzegaj jego zasad.
- Wiarygodność: forum internetowe to dobre źródło marketingu szeptanego. Skupiaj się na pozytywnych treściach o swojej firmie, a nie na wypominaniu błędów konkurencji. Użytkownicy dyskutujący na tematycznych forach internetowych często bardzo dobrze znają się na danym temacie. Zamiast zachwalać swoje produkty/usługi, odpowiadaj na pytania i udzielaj fachowych porad. Użytkownicy na pewno docenią Twoje zaangażowanie i fachowe porady i to dzięki temu zyskasz nowych klientów.