Facebook jest zdecydowanym królem social mediów, ale nowoczesny przedsiębiorca powinien udzielać się również na innych kanałach społecznościowych. Coraz popularniejszy staje się Twitter.
Twitter zyskuje coraz większe znaczenie w komunikacji biznesowej. Doceniły go już firmy zagraniczne i powoli zyskuje również uznanie polskich przedsiębiorców. W przeciwieństwie do Facebooka nie ma podziału na profile prywatne i firmowe. Profil na Twitterze założysz poprzez stronę www.twitter.com/signup.
Podpowiadamy, o czym warto pamiętać prowadząc firmowe konto na Twitterze:
-
Nazwa profilu na Twitterze powinna być identyczna, jak na innych profilach w mediach społecznościowych. Dzięki temu będzie łatwiej odnaleźć Twoją firmę w sieci. Odnośniki do kont dobrze również umieścić na firmowej stronie internetowej.
-
Jeśli Twoja firma nie ma logotypu – wstaw zdjęcie jej właściciela lub osoby prowadzącej profil. Użytkownicy social mediów lubią wiedzieć, z kim rozmawiają.
-
Wpis może mieć maksymalnie 280 znaków. Można do niego dodać zdjęcie, animację lub sondę, co jednak skraca długość wpisu.
-
Twitter to źródło krótkich, bieżących informacji więc nie traktuj go jak „słupa ogłoszeniowego”.
-
Nowe wpisy powinny pojawiać się każdego dnia – inaczej Twoje konto straci zainteresowanie i obserwatorów.
-
Rozmawiaj i obserwuj – to miejsce konwersacji więc odpowiadaj na pytania, które pojawiają się pod Twoimi wypowiedziami. Wyszukuj użytkowników, którzy piszą o Twojej marce i prowadź z nimi konwersacje. Obserwuj profile firm powiązanych z Twoją branżą oraz tych, którzy obserwują Twoje konto.
-
Swobodna konwersacja: to idealne miejsce na prowadzenie konwersacji. Możesz nawet żartować…pamiętaj tylko, by wszystko było w „dobrym tonie”.
-
Udostępniaj treści innych firm i osób, które są godne uwagi i pasują do profilu Twojej działalności.
-
Używaj hasztagów – to słowa kluczowe po znaku #, które pozwolą na łatwiejsze odnalezienie Twoich postów w serwisie. W jednym wpisie powinny się znaleźć maksymalnie 2-3 hasztagi.