Jak prowadzić skuteczną komunikację na Twitterze?

Jak prowadzić skuteczną komunikację na Twitterze?

 •  3 min read

Facebook jest zdecydowanym królem social mediów, ale nowoczesny przedsiębiorca powinien udzielać się również na innych kanałach społecznościowych. Coraz popularniejszy staje się Twitter.

Twitter zyskuje coraz większe znaczenie w komunikacji biznesowej. Doceniły go już firmy zagraniczne i powoli zyskuje również uznanie polskich przedsiębiorców. W przeciwieństwie do Facebooka nie ma podziału na profile prywatne i firmowe. Profil na Twitterze założysz poprzez stronę www.twitter.com/signup.
Podpowiadamy, o czym warto pamiętać prowadząc firmowe konto na Twitterze:

  1. Nazwa profilu na Twitterze powinna być identyczna, jak na innych profilach w mediach społecznościowych. Dzięki temu będzie łatwiej odnaleźć Twoją firmę w sieci. Odnośniki do kont dobrze również umieścić na firmowej stronie internetowej.

  2. Jeśli Twoja firma nie ma logotypu – wstaw zdjęcie jej właściciela lub osoby prowadzącej profil. Użytkownicy social mediów lubią wiedzieć, z kim rozmawiają.

  3. Wpis może mieć maksymalnie 280 znaków. Można do niego dodać zdjęcie, animację lub sondę, co jednak skraca długość wpisu.

  4. Twitter to źródło krótkich, bieżących informacji więc nie traktuj go jak „słupa ogłoszeniowego”.

  5. Nowe wpisy powinny pojawiać się każdego dnia – inaczej Twoje konto straci zainteresowanie i obserwatorów.

  6. Rozmawiaj i obserwuj – to miejsce konwersacji więc odpowiadaj na pytania, które pojawiają się pod Twoimi wypowiedziami. Wyszukuj użytkowników, którzy piszą o Twojej marce i prowadź z nimi konwersacje. Obserwuj profile firm powiązanych z Twoją branżą oraz tych, którzy obserwują Twoje konto.

  7. Swobodna konwersacja: to idealne miejsce na prowadzenie konwersacji. Możesz nawet żartować…pamiętaj tylko, by wszystko było w „dobrym tonie”.

  8. Udostępniaj treści innych firm i osób, które są godne uwagi i pasują do profilu Twojej działalności.

  9. Używaj hasztagów – to słowa kluczowe po znaku #, które pozwolą na łatwiejsze odnalezienie Twoich postów w serwisie. W jednym wpisie powinny się znaleźć maksymalnie 2-3 hasztagi.

RCF Wg

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Zarejestruj się